مخاطب هدف ;چگونه مخاطب هدف خود را پیدا کنیم؟

 

کرج آنلاین،طراحی و پشتیبانی سایت های اینترنتی!

هدف ما طراحی و توسعه بهترین وب سایت برای شما است .رویای خود را بسازید!

تعریف مخاطب هدف شما اولین و اساسی ترین قدم برای موفقیت هر کسب و کار است ، خصوصاً اگر تازه شروع به کار کرده اید.

هنگامی که من برای اولین بار در بازاریابی کار خود را شروع کردم ، فکر می کردم ترافیک سایت فقط مهم است.اما این اشتباه بود.

من می خواهم به شما کمک کنم تا از اشتباه مشابه خودداری کنید.

بازاریابی سخت است ، پس چرا با پیگیری افراد اشتباه شروع می کنید؟

این کار باعث می شود سالها وقت و پول و نیروی انسانی خود را  تلف کنید .

مخاطب هدف چیست؟

مخاطب هدف ، سهمی از مصرف کنندگانی است که یک کسب و کار با تلاش تبلیغاتی خود سعی در دستیابی به آن دارد.
این نسخه ساده است – مخاطبان هدف شما کسانی هستند که شما  با تلاش های بازاریابی خود هدف قرار می دهید.
هدف در اینجا هدف قرار دادن گروهی از افراد با تحصیلات ، اهداف ، علایق و مشکلات به عنوان مشتری ایده آل شما است.

اصولاً ، شما می خواهید افرادی را که وسایل شما را خریداری می کنند ، هدف قرار دهید.

اگر افرادی را که نمی خواهندمحصولات شما را بخرند یا وسیله ای برای خریدمحصولات شما ندارند ، هدف قرار دهید ،ممکن است بازدید سایت بیشتری داشته باشید اما فروش برای شما نخواهد داشت.

این سوال برای شما پیش می آیدکه چرا هیچ یک از بازدید کنندگان شما از شما خرید نمی کنند؟

قبل از این که به جزئیات یافتن مخاطبان شما بپردازیم ، اجازه دهید ابتدا “شخصیت ها” را مرور کنیم .

زیرا بسیاری از افراد آنها را با مخاطب هدف اشتباه می گیرند – و این می تواند منجر به اتلاف وقت و هزینه شود.

تفاوت بین مخاطب هدف و شخصیت

شما قبلاً تعریف مخاطب هدف را می دانید ، بنابراین من دیگر شما را با این کار خسته نمی کنم.
داده های مورد استفاده برای تعریف مخاطب هدف معمولاً:
سن
جنسیت
زمینه تحصیلات
قدرت خرید
طبقه اجتماعی
محل عادات مصرف

مثال هایی از مخاطبان هدف:

زنان 20-30 ساله ، ساکن لس آنجلس ، دارای مدرک لیسانس ، درآمد ماهانه 4000 – 6000 دلار و علاقه مند به مد و دکور.

یک مثال دیگر  مثلا تجارت شما اسباب بازی های آموزشی است.

بنابراین مخاطبان شما ممکن است کودکان ، مادران ، متخصصان آموزش یا معلمان باشند.

یا تجارت موتورسیکلت دارید، مخاطبان شما قطعاً افراد زیر 18 سال نخواهند بود ، درست است؟

سعی نکنید به همه دسترسی پیدا کنید تا شانس فروش و سود خود را افزایش دهید.

در واقع هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت و در طولانی مدت حاشیه سود شما را کاهش می دهد.

حالا بیایید “پرسونا ها” یا “شخصیت ها”را مرور کنیم.

پرسونا (شخصیت )مشتری چیست؟

در بازاریابی ، پرسونا مشتری ،مشخصات خریداران است که مشتریان ایده آل شما هستند.

پرسونا ها شخصیت های خیالی با ویژگی های مشتریان واقعی شما هستند.

آنها براساس تحقیقات مخاطبان هدف ساخته شده اند و ممکن است به شما کمک کنند اقدامات بازاریابی خود را بهتر هدایت کنید.

پرسونا شخصیتی است که ممکن است به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند باشد .

زیرا آنها بسیار با برند شما مرتبط هستند و شما باید تلاش کنید تا آنها را مشتری کنید و آنها را حفظ کنید.

یک پرسونا شامل تحقیقات عمیق تر و دقیق تر از مخاطبان شما است ، زیرا شامل موارد زیر است:

خصوصیات شخصی
قدرت خرید
شیوه زندگی
منافع
تعامل در شبکه های اجتماعی
اطلاعات حرفه ای

مثال پرسونا: ماریانا ، 22 ساله ، وبلاگ نویس. در میامی ، فلوریدا زندگی می کند.

دارای مدرک روزنامه نگاری است. دارای یک وبلاگ و ارسال مطالب آموزشی و نکاتی درباره مد و دکور.

او همیشه رویدادهای مد را در منطقه دنبال می کند و در جلسات با افراد دیگر در طراح مد شرکت می کند.

او به عنوان یک تأثیرگذار دیجیتالی ، به آنچه مردم در پروفایل های شبکه اجتماعی او می بینند اهمیت زیادی می دهد.

دوست دارد در اوقات فراغت فعالیت های داخل سالن را تمرین کند و به باشگاه برود.

تفاوت اصلی بین پرسونا و مخاطب هدف این است که مخاطب هدف کل مخاطب را به روشی کلی تر در نظر می گیرد .

در حالی که یک پرسونا خاص تر است.

چرا مخاطب هدف شما مهم است؟

اشتباهی که من کردم این بود که از همان ابتدا متوجه مخاطب هدف خود نشدم.

من فقط محتوا ایجاد کردم و شروع به بازاریابی برای هر کسی که می خواهد ترافیک کند ، کردم.

این کمی مبهم است زیرا هرکسی که خواهان بازدید بیشتر است برای آژانس تبلیغاتی من مناسب نیست.

آنها فقط می توانند در اینستاگرام یا یوتیوب مشهور شوند که افراد زیادی هستند – اما این به من کمک نمی کند درآمد بیشتری کسب کنم.

نکته خنده دار این است که ، افراد علاقه مند به جذب فالوور اینستاگرام بیشتر از افرادی هستند که می خواهند با SEO آشنا شوند.

هنگامی که مخاطبان خود را بشناسید ، یافتن و انجام تحقیقات کلمات کلیدی آسان تر است.

به عنوان مثال ، من می دانم که نباید وقت زیادی را برای نوشتن مقاله در مورد Instagram یا Twitch تلف کنم ، حتی اگر حجم جستجو زیاد باشد.

زیرا ترافیک بی ربطی ایجاد می کنند و وقت و پول من را تلف می کنند.

لحظه ای که مخاطبان خود را بشناسید ، می توانید به درستی کلمات کلیدی را انجام دهید.

و فرصت هایی را پیدا کنید که فقط باعث ترافیک نشوند ، بلکه مهمتر از آن ، درآمدزایی ایجادکنند.

حالا بیایید مخاطبان هدف خود را بشناسیم.  

شناختن مخاطب مورد نظر شما به سختی موشک پرتاب کردن نیست.

فقط به چند سوال ساده برمی گردد.به طور دقیق شش سوال.

هر یک از سوالات زیر را مرور کنید تا دقیقاً مخاطب مورد نظر خود را بشناسید.

1. آنها چه کسانی هستند؟

وقتی به این فکر می کنید که چه کسی می تواند در بین مخاطبان شما باشد ، باید در نظر بگیرید که افرادی که با نام تجاری شما شناخته می شوند چه کسانی هستند.

یکی از راه های فهمیدن این است که چه کسی پست های شما را در سایت های اجتماعی مانند Facebook ، LinkedIn ، YouTube و Instagram دنبال می کند ، دوست دارد ، به اشتراک می گذارد و نظر می دهد.

اگر کسی مایل به تعامل با شما باشد ، پس احتمال دارد هدف شما باشد.

در بسیاری از موارد ، مخاطبان ایده آل شما ممکن است در شبکه های اجتماعی بی تحرک باشند ، اما مرتباً از شرکت شما خرید می کنند یا برای خدمات شما ثبت نام می کنند.

حتی کسانی که فقط یک بار از شما خرید کرده اند باید بخشی از مخاطبان هدف شما در نظر گرفته شوند ، زیرا ممکن است شخصی که یک بار خرید کرده است دوباره خرید کند.

اگر برای حفظ مشتریانی که قبلاً به دست آورده اید ، تلاشی مشابه انجام ندهید ، آنها را از دست داده و دیگر فروش بیشتر نخواهید داشت.

مشتریان دوست دارند احساس خاص بودن داشته باشند و به همین دلیل فرآیند پس از فروش بسیار مهم است.

رابطه شما با مشتری حتی پس از اتمام خرید نیز باید برقرار باشد.

2. بزرگترین مشکلات ، مسئله ها یا خواسته های آنها چیست؟

آنچه برای شما مناسب ، جالب و مفید است ممکن است برای مشتری مفید نباشد.

وقتی زمان آن است که مشکلات و خواسته های مخاطبان خود را تعریف کنید ، به خود فکر نکنید. خودت را جای اونها بگذار.

براساس آنچه فکر می کنید پیشنهاداتی ارائه نکنید.

آنها را براساس تحقیقات مبتنی بر داده ها ، تجربیات قبلی و تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان بالقوه خود قرار دهید.

بزرگترین دشواری مخاطبان خود را درک کنید تا در حل آنها کمک کند.

3.آنها کجابه دنبال اطلاعات آنلاین هستند؟

همه به اطلاعات نیاز دارند.

هر روز ما مملو از اطلاعات زیادی هستیم ، اما وقتی بیشتر به آنها احتیاج دارید ، کجا می روید تا پاسخ پیدا کنید؟

کانالهای ارتباطی متناسب با مخاطب مورد نظر خود را شناسایی کنید و سعی کنید با آنها با استفاده از زبان خاصی از جهان آنها صحبت کنید.

به عنوان مثال ، من می دانم که مخاطبان من وبلاگ های بازاریابی را می خوانند و زمان زیادی را در سایت های اجتماعی مانند YouTube و LinkedIn صرف مصرف اطلاعات می کنند.

4- شماچه پیشنهادی برای سود واقعی می دهید؟

همه می خواهند برای مشکلات خود راه حل هایی داشته باشند و زندگی خود را آسان کنند.

این یک اشتیاق جمعی است و برای مخاطبان شما تفاوتی ندارد.

کمی درباره محصول خود و مشکلی که حل می کند فکر کنید.

محصول یا خدمات شما چه مزایایی دارد؟

برای حل این مشکلات چه کاری می تواند انجام دهد؟ پیشنهاد مهم و ارزشمند شما چیست؟

با رقابت زیاد ، شما باید سعی کنید مزیت رقابتی خود را در جایگاه خود پیدا کنید .

 همیشه سعی کنید محصول خود را بهبود ببخشید ، چیزهای اضافی را که دیگران انجام نمی دهند ارائه دهید.

به عنوان مثال ، خدمات بهتر مشتری ، یک ابزار رایگان یا یک دوره آزمایشی رایگان.

5- چه چیزی توجه آنها را جلب می کند؟

خوش بین بودن کمک زیادی می کند اما تفکر در مورد نکات منفی نیز می تواند به ما کمک کند ، خصوصاً وقتی در مورد مخاطبان هدف صحبت می کنیم.

بهتر از در نظر گرفتن آنچه مخاطب شما می خواهد ، به آنچه که قطعاً نمی خواهند و از آنچه اجتناب می کند ، فکر کنید.

با در دست داشتن این اطلاعات قدرتمند ، ممکن است شانس بیشتری برای جذب مشتریان بالقوه خود داشته باشید.

اجتناب از آنچه منفی می دانند اولین قدم برای جلب رضایت آنها است. پس از آن ، شما فقط نیاز به استفاده از استراتژی های دیگر برای انجام کارآمدی بازار دارید.

6. به چه کسانی اعتماد دارند؟

اعتماد برای مخاطبان شما همه چیز است. هیچ کس محصول یا خدمتی را از شرکتی که نمی شناسد یا به آن اعتماد ندارند خریداری می کند.

به همین دلیل بررسی های آمازون برای فروشندگان بسیار مهم خوانده می شود. آنها می دانند که این باعث ایجاد اعتماد می شود. همچنین به آمازون کمک کرد تا یک شرکت تریلیون دلاری شود.

گرچه این آخرین سوال است ، اما یکی از مهمترین سوالات است.

شهرت شرکت شما بسیار مهم است. مراقبت از روابط با مشتریان ضروری است زیرا آنها اطلاعات مربوط به نام تجاری شما را در اینترنت و به دوستان و خانواده آنها گسترش می دهند.

اگر نظرات خوبی دریافت کنید ، نظرات مثبتی داشته باشید و شهرت زیادی کسب کنید ، مشتریان انگیزه بیشتری برای خرید از شما خواهند داشت.

 

بیشتر بخوانیم  کسب و کار آنلاین ;7 مرحله برای شروع یک کسب و کار آنلاین کوچک!

 

نحوه ایجاد محتوای سفارشی برای مخاطبان خود

اکنون که مخاطبان خود را شناختید ، بیایید برای آنها محتوا ایجاد کنیم.

همه محتوا می سازند ، درست است؟

شما فقط باید یک کلمه کلیدی در Google قرار دهید و هزاران نتیجه را پیدا خواهید کرد ، اگر نه میلیون ها نتیجه برای هر کلمه کلیدی.

وقتی درباره “بهترین هدفون ها” در Google تحقیق می کنید ، آنچه را مشاهده خواهید کرد اینجا است

اول ، گزینه هایی از محصولات Google Shopping ، با تبلیغات و قیمت برای گوشی های مختلف برای مخاطبان ، نیازها و سلیقه های مختلف وجود دارد.

بعد ، لیستی از سایت ها و وبلاگ ها با اطلاعات مربوط به انواع مختلف گوشی و مقایسه وجود دارد:

در مورد این موضوع یا هر موضوع دیگری که می توانید جستجو کنید هیچ کمبودی وجود ندارد. هر کسی می تواند متن را بدون هیچ مانعی ایجاد و منتشر کند.

سوال این است که چگونه می توانید این محتوا را برای مصرف کننده خود شخصی و جذاب تر کنید.

همه محتوا تولید می کنند. روزانه میلیون ها نشریه ارسال می شود.

راز ایجاد محتوایی است که مشتری ایده آل شما و شخص دیگری را هدف قرار دهد.

محتوای عمومی ممکن است بازدید بیشتری ایجاد کند ، اما فروش کمتری نیز به همراه داشته باشد.

سوالات متداول مخاطبان هدف

مخاطب هدف خود را چگونه تعریف می کنید؟
به این فکر کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند ، با چه چالش هایی روبرو هستند ، در کجای اینترنت به اینترنت می پردازند و به چه کسانی اعتماد دارند.

تحقیقات بازار را انجام دهید و مشتریان فعلی خود را بشناسید.

نمونه ای از مخاطبان هدف چیست؟

زنان 20-30 ساله ، ساکن لس آنجلس ، دارای مدرک لیسانس ، درآمد ماهانه 4000 – 6000 دلار و علاقه مند به مد و دکور. آنها برای یافتن کالاهای خانگی مناسب تلاش می کنند و به مارک هایی مانند West Elm اعتماد دارند.

چرا مخاطب هدف اینقدر اهمیت دارد؟
هدف قرار دادن مخاطبان گسترده باعث اتلاف وقت و منابع می شود.

یافتن مخاطبان هدف به شما امکان می دهد تا روی افرادی که احتمالاً بیشترین تبدیل را دارند تمرکز کنید /

نتیجه گیری مخاطبان هدف 

شناخت مخاطبان فقط اولین قدم یک برنامه موفق بازاریابی است – اما موفقیت را تضمین نمی کند.

شما هنوز هم باید محتوای خود را ایجاد کنید. همچنین می خواهید برای جلب مخاطبان خود ، یک طرح ارتقا محتوا ایجاد کنید.

به همین دلیل در این مقاله به تحقیق در مورد کلمات کلیدی نیز پرداختم.

در آخر ، اطمینان حاصل کنید که اصول SEO را پوشش داده اید.

بدون رعایت بهترین روشهای موتور جستجو به مخاطبان خود دسترسی نخواهید داشت.

بنابراین آیا هنوز مخاطب هدف خود را پیدا نکرده اید؟

 

……………………………………………………………………………………………………………………….

ترجمه و گزینش گروه کرج آنلاین