لزوم داشتن شعار تجاری برای کسب و کار !

کرج آنلاین،طراحی و پشتیبانی سایت های اینترنتی!

هدف ما طراحی و توسعه بهترین وب سایت برای شما است .رویای خود را بسازید!

 

لزوم داشتن شعار تجاری برای کسب و کار آنلاین امروزه ضروری به نظر می آید.

شعار مورد علاقه دارید؟

عبارت واضحی که مانند لحنی گیرا دریاد شما  بماند.

شعارحتی گاهی اوقات دارای یک ساختار مختصر یا قافیه ای است که باعث ایجاد خصیصه می شود.

شما می دانید که ماندگار است زیرا برای شما باقی می ماند.

شما آن را به یاد می آورید و شرکتی را که مخفف آن است به خاطر می آورید.

آیا برند شما نیاز به شعار دارد؟ شاید. 

هدف یک شعار تجاری چیست؟

یک شعار خوب گیرنده است و همیشه در خاطر شما می ماند.

با این حال ، یک شعار خوب تجاری چیزی فراتر از یک عبارت واضح است.

این یک نقطه تجمع برای نام تجاری شما است.

هر آنچه را که برای آن ایستاده اید و همه آنچه را که به مردم ارائه می دهید را در بر می گیرد.

این یک نوع فریاد جنگی است.

در حقیقت ، ریشه شناسی کلمه شعار دقیقاً همین را منعکس می کند.

این اصطلاح از یک اصطلاح اسکاتلندی گلی گرفته شده است که به عنوان فریاد جنگ استفاده می شود.

در اوایل دهه 1700 ، اصطلاح شعار عبارتهایی را توصیف می کرد که توسط گروههای سیاسی یا سایر گروهها استفاده می شد

این روزها شعارهای ما بیش از هر زمان دیگری مهم است.

زیرا ما در رسانه های دیداری و شنیداری از تلویزیون و رادیو گرفته تا اینترنت و رسانه های دیجیتال هوشیار هستیم.

یک شعار عالی هوشمندانه در آنچه شما انجام می دهید خلاصه می شود ، باعث ایجاد تعامل با مخاطبان شما می شود.

شعار شما می تواند پس از نام تجاری شما نوشته و گفته شود تا به مردم کمک کند آنچه را که در مورد شماست به خاطر بسپارند.

شما می توانید آن را درست بعد یا زیر نام یا نشان خود در وب سایت خود ، رسانه های اجتماعی ، مواد بازاریابی قرار دهید یا از آن در تبلیغات استفاده کنید.

این کمک می کند تا شعار شما مترادف با نام تجاری شما باشد.

چرا باید تجارت شما شعار داشته باشد؟

آیا ارزش دارد که برای ایجاد شعاری برای تجارت خود وقت بگذارید؟

در بیشتر موارد ، بله.

وارد شدن به قلب تجارت خود و یافتن عبارتی که همه چیزهایی را که در آن ایستاده اید به شکلی فراموش نشدنی در بر بگیرد ، می تواند به یک دارایی تجاری قدرتمند تبدیل شود.

یک شعار عالی با نام تجاری ، آرم و طراحی وب شما در آن رتبه بندی می شود.

از بسیاری جهات می تواند استراتژی بازاریابی برند شما را تقویت کند. 

یک شعار می تواند هویتی به یاد ماندنی به شما بدهد.
یک شعار زمینه ای را برای یک کمپین بازاریابی خلاق فراهم می کند.
یک شعار با ارزش ها صحبت می کند تا دور هم جمع شوند.
یک شعار به شما کمک می کند موضع بگیرید.
یک شعار به مشتریان کمک می کند شما را به خاطر بسپارند.
اینها تنها برخی از مزایای فراوان ایجاد شعار برای تجارت شماست.

اگر متقاعد شدید ، وقت آن است که شروع به جمع آوری شعار خود کنید.

 

چگونه یک شعار تجاری ایجاد کنیم؟

بهترین شعارها کوتاه ، غیرمعمول و ساده تلفظ می شوند.

این آسان نیست ، اما ارزش آن را دارد که به یک شعار درست برسید.

در نظر بگیرید که چه چیزی برند شما را خاص می کند.
قبل از اینکه شروع به ایجاد شعار کنید ، باید فکر کنید که تجارت شما به دنیا چه پیشنهادی می دهد.

چند مورد برای پرسیدن شامل موارد زیر است:

چه چیزی می فروشید ، و چرا مهم است؟
شرکت شما بر اساس چه ارزش هایی ساخته شده است؟
منتظر چی هستی؟
چه تغییری در مشتریان خود ایجاد می کنید؟
شما در حال تلاش برای ایجاد چه تغییری در جهان هستید؟

 

درمواردی که می توانید به دنبال الهام باشید :

بیانیه ماموریت
اظهارات چشم انداز و ارزش ها
تاریخچه شرکت
بازار هدف و ارزشهای آنها
دارایی های برند مانند اینفوگرافیک ، وبینار یا کتاب الکترونیکی

اهداف خود را تعیین کنید وقتی صحبت از تلاش های بازاریابی می شود ، همیشه باید از اهداف فروش خود شروع کنید.

شما در تلاش برای رسیدن به چه چیزی هستید؟
برای آینده چه برنامه ای دارید و چگونه به آنجا می روید؟
اگر تمرکز خود را حفظ نکنید ، آسان است که از اینجا خارج شوید.
فقط به تعداد فروش هایی که می خواهید انجام دهید تمرکز نکنید.
به این فکر کنید که می خواهید مشتری در مورد نام تجاری شما چه احساسی داشته باشند و واقعاً چه راه حلی ارائه می دهید.

مثال:

این را در نظر بگیرید – گودیر لاستیک می فروشد ، درست است؟

با این حال ، وقتی مصرف کنندگان لاستیک می خرند ، به این فکر نمی کنند که کدام نوع لاستیک یا سال ها تحقیق شرکت برای ایجاد آج مناسب انجام داده باشد.

مصرف کنندگان لاستیک هایی می خواهند که خانواده آنها را ایمن نگه دارد.

این هدف واقعی برند است.

اسناد راهنمای خود را در خط مقدم نگه دارید و اجازه دهید آنها سفر شما را به سمت شعار شما هدایت کنند. 

به این فکر کنید که شما برای شعار خود به  چه کاری نیاز دارید:

می خواهید مردم از برند شما چه بدانند؟

کدام محصولات یا خدمات باید مورد توجه قرار گیرند؟ می خواهید چه ارزش ها و چشم اندازهایی را برقرار کنید؟

شرکت شما واقعاً چه راه حلی ارائه می دهد؟

اجازه دهید این پاسخ ها شما را به سمت شعار مناسب کسب و کار راهنمایی کنند.

شروع به نوشتن کنید .

 

ایده پردازی

این اولین قدم شروع ایده پردازی است.

فقط شروع به نوشتن کنید.

چند ایده می توانید بیاورید؟

همه آنها را یادداشت کنید.

خود را محدود نکنید یا هنوز ویرایشی انجام ندهید.

اکنون زمان آن است که فقط اجازه دهیم ایده ها جریان پیدا کنند.

بگذارید یک ایده از یک  ایده دیگر الهام بگیرد.

جرات کنید کمی از دیوار دور شوید.

متوقف نشوید تا ایده هایتان تمام شود.

وقتی شروع به گفتگو کردید ، به فکر نام تجاری خود باشید و برخی از ایده های بعد از آن را امتحان کنید.

چگونه با هم صدا می شوند؟

یک رادیو یا تلویزیون تجاری را تصور کنید.

خدمات یا محصولات خود را توصیف کنید و در مورد چگونگی صدای این ایده های شعاری در انتهای توضیحات بیاندیشید.

هنگامی که شعارها را با صدای بلند آزمایش می کنید ، ممکن است ایده های بیشتری را شروع کنید. بنویسشون روی برگه! برای ویرایش متوقف نشوید.

فقط به لیست اضافه کنید.

جرات اصلی بودن را داشته باشید.

ممکن است بیرون رفتن و گوش دادن به شعارهای دیگر وسوسه انگیز باشد ، اما احتمالاً به اندازه کافی کسانی که در سر شما می چرخند وجود دارد.

آنقدر شعار می شنویم که مغز ما از قبل آماده شده است تا بداند چه چیزی خوب به نظر می رسد و چه چیزی نه.

گوش دادن یا خواندن دسته ای از شعارها در حین ایجاد شعارهای خود می تواند دو کار را به ضرر روند انجام دهد.

آنها می توانند باعث شوند شما به طور تصادفی ساختار یا مفاهیم شعارهای دیگری را که دوست دارید بدزدید.

شما قطعاً نمی خواهید مانند دیگران صدا کنید.
ورود به حالت رقابت می تواند خلاقیت شما را خفه کند.

همانطور که شعارهای دیگران را می خوانید ، به ویژه آنهایی را که موفق می دانید ، ممکن است ایده های خود را قضاوت کنید.

ایده های عالی به تنهایی به صورت آنی رشد می کنند.

نگذارید رقابت آنها را خفه کند.

آن را بی انتها کنید شعارها باید آزمون زمان را تحمل کنند.

شما می خواهید افراد نام تجاری شما را با شعار شما همراه کنند ، این بدان معناست که باید مدت طولانی بچسبد تا بارها آن را بشنوند.
این به معنای پرهیز از هر چیز بیش از حد معاصر یا مد روز است.

سعی کنید کوتاهتر باشد و از هرگونه عبارت یا کلمه پیچیده خودداری کنید.

 

بیشتر بخوانیم:مخاطب هدف ;چگونه مخاطب هدف خود را پیدا کنیم

 

به مخاطبان خود متوسل شوید

همانند سایر موارد در بازاریابی ، هنگام ایجاد شعار ، باید بازار هدف خود را نیز در نظر بگیرید.

آنها چگونه صحبت می کنند؟

آیا از زبان ودستور زبانی استفاده می کنید که برای مخاطبان طبیعی باشد؟

نیازی نیست که شعار خود را برای مطابقت داشتن با یک روش خاص گفتگوی مد روز یا عامیانه تلطیف کنید ، اما می توانید اطمینان حاصل کنید که از زبانی که بازار هدف شما می تواند داشته باشد استفاده می کنید.

جنبه دیگری که باید هنگام شکل دادن شعار خود به خاطر بسپارید آنچه برای مخاطبان هدف شما مهم است است.

آنها از برند شما یا رقابت شما چه می خواهند؟

چه چیزی برای آنها مهم است؟

به این فکر کنید که آنها در واقع از برند شما چه می گیرند ، اما کمی بیشتر عمیق شوید.

آرزوهای آنها چیست؟

آنها تصور می کنند که زندگی خود را با برند شما چگونه می گذرانند؟

به جای فقط مزایای خود ، با آن  از نیازها صحبت کنید.

ایده های خود را ارائه دهید وقت آن است که شروع به تطبیق ایده های خود کنید.

از اینکه کمی جسور باشید نترسید.

 از ایده های بالا برای از بین بردن شعارهایی که کار نمی کنند استفاده کنید.

کدام یک بیش از حد مرسوم ، مد روز یا معاصر هستند؟ بگذارید بروند.

کدام یک از آنها بیش از حد در مورد برندشما هستند و از نظر مخاطبان کافی نیستند؟

آنها را بیرون بیاور.

بازبینی لیست

لیست شما اکنون چگونه است؟ آیا هنوز ایده های زیادی دارید؟

اگر لیست شما هنوز خیلی طولانی است ، در اینجا چند فیلتر دیگر وجود دارد.
کدام یک خیلی به یاد ماندنی نیستند؟
کدام یک بیش از حد شبیه شخص دیگری است؟
کدام یک را دوست ندارید؟
آنها را به چند مورد که واقعاً موثرند ، ارائه دهید.

اشکالی ندارد که هنوز چند مورد عالی داشته باشید.

چگونه تصمیم می گیرید که بعد چه کاری انجام دهید؟

بیایید آخرین مرحله را بررسی کنیم:

A / B ایده های برتر خود را آزمایش کنید آیا هنوز دو ایده برای بررسی دارید؟

اگر مطمئن نیستید که “کدام یک” است ، زمان آزمایش A / B فرا رسیده است.

چطوری این کار را انجام میدهی؟ با پرسیدن دوستان ، همکاران یا همکاران تجاری شروع کنید.

همچنین ممکن است استفاده از یک گروه متمرکز را در نظر بگیرید.

هر راهی را که انتخاب می کنید ، مطمئن شوید که هر شعار را در همان قالب ارائه می دهید.

مثلا:

با هر یک از ایده های شعار خود یک آرم مارک دار ایجاد کنید.
با هر ایده شعار ، یک سربرگ خبرنامه طراحی کنید.
در پایان یک تبلیغ آزمایشی با ایده های شعار ضبط کنید.
اکنون با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

آنها به کدام یک بهترین پاسخ را می دهند؟ آیا برنده مشخصی وجود دارد؟

در غیر این صورت ، بازخوردی را که به اشتراک می گذارند در نظر بگیرید.

به معیارهای ذکر شده در بالا فکر کنید. آیا کسی به آنها متوسل نشده است؟

آیا یکی به همان اندازه بی انتها نبود؟

یا خیلی گیج کننده بود؟ به خاطر داشته باشید که ساده معمولاً بهترین است.

همچنین می توانید از تست A / B در تبلیغات پولی استفاده کنید تا ببینید کدام شعار بیشترین بازدید یا فروش را به خود اختصاص می دهد.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

ترجمه و گزینش گروه کرج آنلاین

https://neilpatel.com/blog/